... اطلاعیه مهم ...اطلاعیه مهم برای تماس و انجام خدمات در کلینیک کوروش

تزریق نانوفت چیست؟

اسکار پهن
عوارض جانبی در کاشت مو
جولای 1, 2019
مشاوره در کاشت مو
جولای 30, 2019
تزریق نانوفت

تزریق نانوفت

نانوفت (Nanofat)، چربی امولسیون شده (مایع) و فیلتر شده است. به عبارت دیگر، چربی مایع که با تکنولوژی نانو همراه با سلول های بنیادی به بدن تزریق می شود. سلول های چربی خرد شده و صاف می‌شوند و آنچه که باقی می ماند مایعی حاوی غلظت بالایی از سلول های بنیادی است.

سلول های بنیادی سلول های بیولوژیکی تمایز نیافته ای هستند که می توانند به سلول های اختصاصی تقسیم شوند و (از طریق تقسیم سلولی) سلول های بنیادی بیشتری تولید می کنند. سلول های بنیادی در بازسازی بافت های آسیب دیده نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

تحقیقات بالینی اخیر در سال 2013، توسط دکتر تنارد و دکتر ورپائل از بلژیک، شش ماه پس از تزریق نانوفت (نانو چربی) به صورت سطحی در پوست و لایه های عمیق زیر پوست (لایه های سطح پوست)، بهبود قابل توجهی در کیفیت پوست نشان داده است. بر همین اساس، مدتی است که بسیاری از متخصصان زیبایی، از نانوفت برای جوان سازی صورت و دست استفاده می کنند.

نانوفت
نانوفت

مزایای نانوفت

  • تاثیر طولانی مدت
  • ماده ای کاملا طبیعی
  • با متد جراحی روز، کمترین ناراحتی و بهبودی در کوتاه مدت.
  • روشی حداقل تهاجمی، با حداقل عوارض.
  • به جا ماندن زخم های خیلی کوچک در ناحیه دهنده (اهدای) چربی و باقی نماندن هیچ گونه زخم یا اسکار اضافی در محل تزریق چربی.
  • بهبودی هر دو ناحیه تزریق چربی و ناحیه ای که چربی برداشت می شود.

معایب نانوفت

روش جراحی با مقداری ناراحتی به دلیل استخراج چربی از محل دهنده همراه است.

روش کار تزریق چربی

ابتدا باید یک گرافت یا پیوند چربی از یک ناحیه بدن شما، بیشتر شکم و یا داخل ران ها برداشت شود. سپس این چربی با محلول آب نمک شسته و فیلتر شده، در سطح پوست و در سراسر نواحی مورد نظر تزریق می شود. که تزریق با یک سوزن بسیار نازک و تیز G 27 در چند مرحله انجام می شود.

تزریق نانوفت برای شما چه فایده ای دارد؟

  • نتایج تزریق چربی نشان داده است که اثری مفید و جوان کننده بر روی پوست سالخورده یا آسیب دیده (آسیب ناشی از تابش نور خورشید، تغییر رنگ یا لک و پیس). سلول های موجود در پیوند چربی قادر هستند بافت آسیب دیده را ترمیم کنند و به نظر می رسد باعث تحریک سلول های پوستی برای تولید موادی می شوند که خاصیت ارتجاعی پوست و ذخیره پروتئین های ساختاری ضروری برای پوست را افزایش می دهند. 
  • علاوه بر این تزریق چربی برای کمتر دیده شدن اسکارها یا جای زخم نیز تاثیرگذار هستند. تزریق چربی به ویژه هنگام ترکیب با روغن کروتون و اسنیف (تزریق چربی زیر پوست با استفاده از سوزن تیز) نتایج موثر و چشمگیری خواهد داشت.

چه کسانی می توانند کاندید تزریق نانوفت باشند؟

  • تمام افرادی که دارای پوست آسیب دیده یا سالخورده باشند می توانند تزریق چربی انجام دهند. فرد باید چربی کافی برای ساختن نانوفت داشته باشد (از میزان فقط چند میلی لیتر برای نواحی کوچک تا 30-40 میلی لیتر نانوفت برای کل صورت)

کدام نواحی برای تزریق نانوفت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند:

  • چهره
  • دست ها
  • ناحیه دکلته یا گردن و سینه

چه کسانی کاندید خوبی برای تزریق نانوفت نیستند؟

افراد مبتلا به آنورکسی یا بی اشتهایی عصبی یا ورزشکارانی که هیچ چربی ای در بدنشان برای پیوند زدن پیدا نشود.

چگونه برای تزریق نانوفت آماده شویم؟

آماده سازی خاصی برای این عمل زیبایی وجود ندارد.

نانوفت چگونه تزریق می شود؟

  • تزریق نانوفت معمولا تحت بی حسی موضعی انجام می شود. فقط در صورت ترکیب با روشهای دیگر، پزشک این عمل را تحت بیهوشی عمومی انجام خواهد داد.
  • برای کاهش ناراحتی پس از عمل و کبودی، همیشه ترکیبی از بی حسی موضعی و آدرنالین به ناحیه برداشت چربی تزریق می شود.
  • لیپوساکشن – چربی را می توان با استفاده از لیپوساکشن از هر بخشی از بدن که مقدار کافی چربی برای پیوند داشته باشد برداشت کرد. چربی اغلب از نواحی شکم یا قسمت داخلی بالای ران برداشت می‌شود، اما می توان از داخل زانوها، ران ها یا ساق پا، باسن، پهلوهای دور کمر نیز چربی برداشت،
  • پس از تزریق بی حسی موضعی، که در ناحیه مورد نظر خونریزی را به حداقل می رساند، برش بسیار کوچکی ایجاد می شود و چربی با استفاده از یک سوزن نازک با سوراخ های متعدد و یک دستگاه مکش ویژه برداشت می شود. سپس این برش کوچک را با یک بخیه قابل جذب می بندند.
  • تصفیه – برای جدا کردن خون، روغن و مواد بی حسی موضعی از سلول های چربی، چربی برداشت شده شستشو داده و فیلتر می شود.
  • در مرحله بعد، از طریق جابجایی چربی به میزان30 بار بین دو سرنگ cc 10 که هر کدام به یک کانکتور خاص متصل می شوند، امولسیون یا محلول چربی به دست می آید.
  • تزریق نانوفات – اگر این روش تحت بی حسی موضعی انجام شود، تزریق چربی در محل مورد نظر با حداقل مقدار بی حسی انجام می شود که بعد از آن، سلول های چربی با یک سوزن 27G بسیار نازک یا یک سرنگ تزریق خواهد شد. اگر روش تحت بیهوشی عمومی انجام شود، از بی حسی موضعی استفاده نخواهد شد، چرا که بی حسی موضعی بر میزان بقاء چربی تزریقی تأثیر منفی می گذارد.
  • MAFT-gun  – برای تزریق چربی، از ابزار MAPA-gun استفاده می شود. این ابزار توسط پزشک تایوانی، دکتر لین ابداع شده است که این امکان را می دهد تا تزریق چربی پیوسته، بدون خطا و دقیق و به صورت قطره ای با قطر تنها یک میلی متر انجام شود.
  • در مقایسه با میکرو چربی یا میکروفت، اثر نانوفت معمولا با تاخیر پس از چهار هفته تا سه ماه ظاهر می‌شود.

طرح درمانی ​​نانوفت به چه صورت است؟

به عنوان یک درمان مستقل، تزریق های نانوفت به صورت درمان سرپایی انجام می شود.

طی دوره بهبودی پس از تزریق نانوفت چه انتظاری باید داشت و چه باید کرد؟

تورم – به عنوان یک روش درمانی مستقل، تزریق نانوفت باعث تورم، کبودی یا ناراحتی چندانی نمی شود.

خطرات تزریق نانوفت چیست؟

تا کنون، هیچگونه عفونت، کیست های چربی، گرانولوم پوستی یا عوارض ناخواسته دیگری مشاهده نشده است.

نتایج تزریق چربی چقدر دوام دارد؟

تزریق نانوفت روشی جدید در پزشکی و زیبایی است و هنوز نمی توان پاسخ مناسب و دقیقی به این سوال ارائه داد.

دکتر حمید وحیدی
دکتر حمید وحیدی
متخصص پوست و مو عضو هیئت علمی دانشگاه

دیدگاه ها بسته شده است