پرسش و پاسخ درباره کاشت مو

کاشتمو

ریزش مو

سوالات کاشت مو :

راه حلهای غیر پزشکی و غیر جراحی برای رفع مشکل طاسی چیست؟
این روشهای غیر پزشکی شامل استفاده از کلاه گیسهای چسبی و یا گره ای است که جواب خوبی نداده است و بعلت مشکلات فراوان اعم از حساسیت به چسب، بوی بد، صدمه به موهای اطراف و عفونت  و غیره استقبال نشده است.

کلا تعریف کاشت مو در چند جمله کوتاه چیست؟

کاشت مو عبارت است از انتقال ظریف و هنرمندانه پیازهای دایمی مو که معمولا از پشت سر انتخاب میشوند به نواحی بدون موی سر ریش ابرو یا هر قسمت که لازم باشد است.که چون این موها طبیعی و از خود فرد متقاضی گرفته میشوند طبیعی زیبا و بدون خطر و موثر هستند.

ترمیم ابرو چیست؟و آیا قابل انجام برای مردان با زنان هست؟

موهای کاشته شده چقدر ماندگاری دارند؟

موهای کاشته شده تا پایان عمر باقی میمانند و ندرتا در برخی موارد درصد کمی از آنها ازبین میروند.

آیا کاشت مو دردناک است؟
کلیه مراحل کاشت مو با بیحسی موضعی انجام میشود و در حین عمل حداقل درد را دارید بعد از عمل هم میتوانید از مسکن استفاده نمایید هر چند در بسیاری از بیماران نیازی به مسکن هم نیست.

.

آیا جوشگاه و با اسکاری در محل کاشت مو باقی میماند؟
بعد از برداشت نوار یا فلپ از پشت سر ناحیه برش شروع به ترمیم میکند و به اصطلاح فیبروزه میشود با اتکا به روشهای جدید این ناحیه فیبروزه یا اسکار بسیار کم و خفیف بوده و زیر موها پنهان میشود. وقابل رویت نیست.

.
آیا کاشت مو باعث عفونت میشود؟
با توجه به پرخون بودن ناحیه کاشت مو این احتمال خیلی کم است و اگر علونتی در این ناحیه صورت بگیرد بعلت عدم رعایت دستورات بهد اشتی توسط بیمار است.
حتی در صورت بروز عفونت براحتی با تجویز آنتی بیوتیک توسط پزشک قابل کنترل است.

کاشت مو

چند عدد گرافت مو برای پوشاندن مساحتی باندازه یک سانتیمتر مربع کافیست؟
جواب به این سوال سخت است و بستگی به نوع و میزان طاسی و جنس و نوع موی محل دهنده مو در فرد متقاضی  و هدف از کاشت مودر منطفه مزبور را دارد.مثلا اشخاصی با موهای مشکی و کلفت و مجعد نسبت به افرادی که موی روشن و صاف دارند نیاز به تعداد موی کمتری برای پوشاندن واحد مساحت دارند.

چند جلسه کاشت مو برای رسیدن به یک نتیجه معقول لازم است؟
جواب این سوال هم به فاکتورهای متعددی مثل نوع و میزان طاسی وخواست بیمار و نوع موی کاشته شده دارد ولی کلا با یک تا سه جلسه تقریبا همه به نتیجه دلخواه خواهند رسید هر چند اکثرا با همان یک جلسه به میزان زیادی از نتیجه کاشت مو راضی خواهند بود کا البته قابل ذکر مجدد است که باز به فاکتورهایی که در بالاتر گفته شد ارتباط دارد.

من سابقه مصرف دارو  و بیماری دارم آیا میتوانم کاشت مو انجام دهم.؟
حتما در جلسات مشاوره نوع و میزان داروی مصرفی را نام برده و توضیح دهید برای راحتی شما در ذیل لیستی از داروها و بیماریهایی که در کاشت مو ممکن است تاثیر گذار باشد تهیه کرده ایم.که باید پزشک معالج در جریان باشد.

کومادین:شاید لازم باشد یک هفته قبل از کاشت مو شما این دارو را قطع نمایید.و نیاز به تاییدیه از پزشک معالج خود برای انجام کاشت مو دارید.

دیابت: این بیماری منعی برای کاشت مو نیست ولی کنترل بودن قتد خون و تاییدیه از پزشک معالج ضر وریست.

I
داروهای آرامبخش:اگر داروی مسکن آرامبخشی مصرف مینمایید بهتر است پزشک خود را در جریان بگذارید منکن است در حین عمل نیاز باشد پزشک به شما دادوی آرامشبخش بصورت وریدی یا عضلانی تجویز شود.

پیوند کلیه:اگر بیماری قصد انجام پیوند کلیه را داشته باشد تنجام کاشت مو صحبح نیست  و لی بعد از انجام پیوند کلیه در صورت مناسب وثابت بودن شرایط و تاییدیه پزشک معالج میباشد.
لوپوس.اعتقاد بر این است که بیمار مبتلا به لوپوس مورد خوبی برای انجام کاشت مو نیست وموهای  کاشته شده مورد تهاجم سیستم ایمنی قرار میگیرد.
غیر از موارد فوق بیماریها و داروهای دیگری مثل بیماری لیکن پلان و  هپاتیتBوC و داروی پروپرانولول و غیره را باید با پزشک معالج در جریان گذاشت.
حساسیتهای دارویی و غذایی مثل حساسیت به لیدوکایین و اپی نفرین هم باید در مشاوره به پزشک گزارش شود.
اختلالات خونی و انعقادی هم باید در پرونده پزشکی ماقاضی  اشاره و ثبت گردد.