... اطلاعیه مهم ...اطلاعیه مهم برای تماس و انجام خدمات در کلینیک کوروش
عمل جراحی افتادگی پلک
فوریه 7, 2016
درمان میگرن و بوتاکس
فوریه 9, 2016

imagesca132aga

بعضی از مردم لب های باریک و کمرنگی دارند. امروزه با تزریق ژل و بوتاکس می توان به لب ها حجم بیشتری داد تا آنها درشت تر، گوشتی تر و نیز پررنگ تر به نظر برسند. این تزریقات که خطرات جانبی کمی داشته، به سرعت و با هزینه ای معقول در دسترس هستند.

برجسته کردن لب چیست؟

برجسته کردن لب یک عمل زیبایی است که می تواند لب های شما را درشت تر و حجیم تر/ گوشتی تر کند. این روزها، پرکننده های پوستی تزریقی متداول ترین روش مورد استفاده برای برجسته کردن لب هستند.

انواع زیادی از پرکننده های پوستی وجود دارند که می توان آن ها را به لب ها و دور دهان تزریق کرد ولی امروزه متداول ترین پرکننده ها محصولاتی هستند که محتوی موادی مشابه ژل هیالورونیک اسید هستند. ژل هیالورونیک اسید ماده ای است طبیعی که در بدن یافت می شود. این ژل به افزایش حجم لب ها کمک می کند. گاهی به این نوع پرکننده های پوستی ” ژل پرکننده هیالورونیک اسید” گفته می شود.

کلاژن که زمانی متداول ترین پرکننده پوستی بود امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. گزینه های جدیدتر بی خطر تر هستند و ماندگاری اثر آن ها بیشتر است.

تزریق چربی و استفاده از ایمپلنت روش های دیگری برای حجم دادن به لب ها هستند ولی امروزه از آن ها زیاد استفاده نمی شود زیرا نتایج متفاوتی داشته خطر عوارض جانبی ناشی از آن ها بیشتر است.

موارد استفاده از ژل پرکننده هیالورونیک اسید

ژل پرکننده هیالورونیک اسید می تواند با اضافه کردن ویژگی های ذیل به لب ها ظاهر آن ها را بهبود ببخشد:

شکل ساختار حجم

اثر این پرکننده ها معمولا حدود شش ماه باقی می ماند. بعد از آن برای حفظ حجم لب ها به تزریق های بیشتری نیاز است.

چند نوع ژل پرکننده هیالورونیک اسید در بازار موجود است که از میان آن ها می توان به محصولات ذیل اشاره کرد:

رستیلن، رستیلن ال، رستیلن سیلک (Restylane) پرلن، پرلن ال (Perlane) ژوویدرم آلترا، ژویدرم XC، ژوویدرم آلترا پلاس، ژوویدرم 30، ژوویدرم 30HV (Juvederm) بلوترو بالانس (Belotero Balance) هیلافورم (HylaForm) Elevess پره ول سیلک (Prevelle Silk) کاپتیک (Captique)

همه این محصولات به یک طریق تزریق می شوند و نتایج مشابهی بدست می دهند. برخی از آن ها حاوی لیدوکائین هستند که یک بی حس کننده موضعی است.

مزایای ژل پرکننده هیالورونیک اسید

هنگامی که این ژل به عنوان پرکننده تزریق می شود، بافت های لب را تقویت کرده به آن ها شکل می دهد. مزایای استفاده از ژل پرکننده هیالورونیک اسید عبارتند از:

کنترل حجم لب. می توان مقدار موادی که تزریق می شوند را کنترل کرد، بنابراین پزشک کنترل خوبی بر میزان حجمی که به لب داده می شود دارد.

سرعت تدریجی درمان. می توان تزریق ها را به تدریج و طی نوبت های مختلف انجام داد تا نتایج مطلوب حاصل شوند.

از بین بردن آسان برجستگی ها. هر گونه توده یا برجستگی که بر اثر حرکت لب ها ایجاد شود را می توان به آسانی از بین برد.

کبودی کمتر. در مقایسه با دیگر پرکننده ها میزان کبودی و تورم ناشی از تزریق این پرکننده می تواند کمتر باشد.

نتایج انصافا پایدار. نتایج حاصله انصافا به مدت زیادی پایدار هستند ولی دائمی نیستند.

بعید بودن واکنش آلرژیک. چون ژل پرکننده هیالورونیک اسید از ماده ای مشابه با موادی که در بدن یافت می شوند ساخته می شود بنابراین بعید است که باعث واکنش آلرژیک شود ولی اگر به لیدوکائین آلرژی دارید پیش از درمان به پزشک بگویید.

تزریق بوتاکس به لب

بوتاکس بسیار بی خطر است و از اواسط دهه 1970 در حرفه پزشکی از آن برای بیماری های مختلفی استفاده شده است. در طول درمان بیماری های دیگر بود که پی بردند بوتاکس با شل کردن عضلات صورت آن ها را درمان می کند و چنین چیزی با کاهش توانایی اخم کردن منجر به بهبود ظاهر پوست صورت می شود. می توان تزریق بوتاکس را برای درمان خطوط اخم و چین و چروک های پیشانی، چروک های گوشه چشم و ناحیه گلابلا (بین ابروها) و درمان چروک ها و خطوطی که بر اثر پیری یا فعالیت های روزانه عضلات صورت بوجود آمده اند پیشنهاد کرد. هنگام درمان عضلاتی که معمولا باعث بوجود آمدن خطوط صورت می شوند آن ها را غیر فعال می کنند و از آنجایی که پوست ما به طور طبیعی هر 30 روز یکبار عوض می شود چنین چیزی به کاهش خطوط و چروک های پوست در طول دوره درمان و در بسیاری موارد به حذف کامل آن ها منجر می شود. هر کس متفاوت است و درمان هر کس خاص خود اوست؛ بنابراین در طول مذاکرات پزشک و بیمار یک برنامه درمان سفارشی با کمک بیمار تهیه می شود تا برآورده شدن نیاز های شخصی بیمار را تضین کند. خواه نیاز شخصی بیمار یک “ظاهر” ملیح و طبیعی باشد یا یک ظاهر کاملا شبیه یک “ستاره ی فیلم های سینمایی” می توان به همه آن نیاز ها دست یافت. اثر درمان با بوتاکس 3-5 ماه باقی خواهد ماند که این به سرعتی که عضلات دوباره شروع به فعال شدن می کنند بستگی دارد. آنچه که بیمار در طول مذاکرات با پزشک به آن پی می برد و درمورد آن بحث و گفتگو می شود این است که چند جلسه درمان در یک دوره زمانی مشخص به کاهش دراز مدت خطوط و چروک ها منجر خواهد شد. می توان بالا بردن ابرو با مواد شیمیایی را هم با استفاده از تزریق بوتاکس انجام داد تا قوسی در ابروها ایجاد شود، پلک ها بالا برده شود و ظاهری بشاش و سرزنده تر ایجاد گردد. این عمل در حوزه پزشکی به لیفت صورت 15 دقیقه ای معروف است.

آیا برجسته کردن لب برای شما مناسب است؟

برای پاسخ به این پرسش باید اول از خودتان بپرسید که چرا می خواهید لب هایتان را تغییر دهید. نباید این عمل را جز زمانی که واقعا می خواهید ظاهرتان را تغییر دهید انجام دهید.اگر عمل برجسته کردن لب را برای خوشحال کردن شخص دیگری در نظر گرفته اید یا سعی دارید خود را با تصویری ایده آل مطابقت دهید، دوباره نیاز به فکر کردن دارید.همچنین، انتظارات واقع گرایانه داشتن از نتایج عمل مهم است. ممکن است بزرگ کردن لب ها آن ها را برجسته تر و درشت تر کند ولی هنگامی که به بیرون از مطب پزشک قدم می گذارید هنوز هم خودتان هستید.

خطرات و عوارض جانبی

عوارض جانبی ژل پرکننده هیالورونیک اسید موقتی هستند و تنها چند روز ادامه می یابند. این عوارض می توانند مشتمل بر موارد ذیل باشند:

خونریزی از محل تزریق تورم و کبودی قرمزی و حساسیت به درد محل تزریق هزینه عمل برجسته کردن لب

هزینه عمل برجسته کردن لب بسته به عوامل ذیل متفاوت است:

نوع عمل انجام شده تجربه پزشک نوع و مقدار ژل

معمولا قیمت پرکننده ها بر اساس تعداد سرنگ های تزریق شده محاسبه می شود. بنابراین هزینه آن ها به مقدار ماده مورد نیاز بستگی خواهد داشت.

بیشتر افراد به بیش از یکی دو سرنگ پرکننده نیاز ندارند . بیمه های سلامت جراحی های زیبایی یا عوارض مرتبط با جراحی های زیبایی را تحت پوشش قرار نمی دهند. پیش از انجام عمل، مطمئن شوید که همه هزینه ها را درک کرده اید و بپرسید که آیا پزشک طرحی برای پرداخت ارائه می دهد. معمولا هزینه انجام این عمل بین 500 تا دومیلیون تومان برآورد میشود.

انتخاب پزشک مناسب

چند متخصص هستند که می توانند عمل برجسته کردن لب را انجام دهند. این متخصصان عبارتند از:

متخصصین پوست و مو فوق تخصص های جراحی ترمیمی

مهم ترین مسئله پیدا کردن پزشکی است که در انجام تزریق ها با تجربه و واجد شرایط باشد و شما به او اعتماد داشته باشید.

نزد هر کسی نروید. عمل برجسته کردن لب شما را در معرض خطرات جدی قرار می دهد بخصوص اگر شخصی که تزریق ها را انجام می دهد بی تجربه باشد.

مقدمات عمل را فراهم کنید. هنگامی که درمورد پزشکی که می خواهید عمل را انجام دهد تصمیم گرفتید، درمورد تحصیلات و آموزش هایی که دیده سوال کنید. چند تزریق انجام داده است؟ آیا دارای بورد تخصصی است یا در حوزه تخصصی خود عضو انجمن پزشکی است؟

همچنین عکس های قبل و بعد از عمل بیمارانی را که پزشک درمان کرده است بخواهید و ببینید. آیا از نتایج راضی هستید؟ اگر راضی نیستید، نظر خواهی از پزشک دیگری را مد نظر قرار دهید.

دکتر حمید وحیدی
دکتر حمید وحیدی
متخصص پوست و مو عضو هیئت علمی دانشگاه

دیدگاه ها بسته شده است