... اطلاعیه مهم ...اطلاعیه مهم برای تماس و انجام خدمات در کلینیک کوروش
اسکلروتراپی برای درمان واریس پا
همه نکات درمان عروق واریسی پا و عروق نازیبا با اسکلروتراپی
فوریه 5, 2016
هایفو و آر اف سوزنی فراکشنال در جوانسازی پوست
فوریه 6, 2016

 لیفتینگ با نخ یاthread liftingیاthread embeding

روند پیرشدن نسوج صورت که در حوالی 30سالگی آغاز میشود باعث معکوس شدن مثلث زیبایی صورت میشود.در نوجوانان تا سن 25سالگی طرح شماتیک صورت به شکل مثلثی است که راس آن رو به پایین وقاعده رو به بالا میباشد که به علت پربودن نسج نرم گونه ها وساختمانهای استخوانی صورت ایجاد میشود.به مرورزمان در اثر نیروی جاذبه وضعیف شدن نسج نرم و استخوانها نسوج نرم به طرف پایین صورت کشیده شده و چین وچروک ظاهر میشود.

با از بین رفتن ساختمانهای حفاظتی پوست طرح شماتیک صورت به شکل مثلثی قرار میگیرد که قاعده آن رو به پایین و راس آن رو به بالا قرار دارد.بالا بردن نسج نرم آویزان شده با نخهای مخصوص جراحی میتواند این روند را معکوس کرده و به تعویق بیاندازد . این نخها چیست و چگونه عمل میکند؟ این عمل با استفاده از.نخهای بالا برنده یالیفتینگ به طور کلی به دو دسته قابل جذب و غیر قابل جذب تقسیم میشوند.imagesca12ix93

جنس نخ های جذبی که خواهان بیشتری دارد از PDO محلول (polydioxanone) است که برای سال های سال در جراحی هایی همچون قلب مورد استفاده قرار گرفته است این نخ های قابل جذب در داخل یک سوزن قرار دارند و به وسیله ان در جای مورد نیاز وارد میشوند و سپس سوزن از پوست بیرون کشیده شده ولی نخ درون پوست با نهایت دقت جای گذاشته میشود بر روی این نخهای مخصوص ضایعات خار مانندی همانند پای حشرات وجود دارد .

هنگامی که این نخها در نسج زیر جلد قرار داده میشوند خارهای آن در ساختمانهای عمقی پوست گیر افتاده و با ایجاد فیبروز(داربست حمایتی برای نسوج نرم زیرین ایجاد میکنند)،در نتیجه نسوج نرم بالا کشیده شده ودر محل خود باقی می مانند نتیجه ظاهری چهره جوانتر،شاداب تر وسرزنده تر میباشد که بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است اگر چه تفاوت فورا آشکار است این نخ ها به نوبه خود تولید کلاژن.بافت پوست را بهبود بخشیده و عضلات صورت سفت تر، واز چین و چروک.کاسته میشودبنابراین نتیجه نهایی بهتری بعد از چند

هفته بعد به دنبال خواهد داشت، از این نخ ها برای بالا بردن چه مناطقی میشود استفاده کرد ؟
بسته به مناطق به درمان نخ ها با طول و ضخامت موضوع های مختلف استفاده می شود. نخ ها طول و ضخامت های متفاوتی دارند بنابراین میتوانند برای پر کردن خطوطی چون گردن استفاده photos-rosalba-1شود . از طول های کوتاهتر برای بالا کشیدن ابروها و از نخ های ضخیمتر و بلند تر برای رفع افتادگی قسمت تحتانی صورت و رفع خطوط خنده ویا افتادگی زاویه فک تحتانی و کل صورت نیز میشود استفاده کرد مزایای این تکنیک چیست؟ این تکنیک با تهاجم اندک شروع شده و سریعا بهبود یافته ونیاز به استراحت طولانی در منزل ندارد.

این روش پس از تزریق بی حسی موضعی یا آرام بخش موضعی آغاز میشود.روش استاندارد حدود 30-60 دقیقه بسته به تعداد نخ طول می کشد. لیفتینگ با نخ بدون اینکه بیمار را با خطرات جراحی بزرگ مواجهه کند یا جوشگاه (اسکار قابل مشاهده)جا بگذارد باعث جوانتر به نظر رسیدن شخص میشود. اثر این روش نسبت به روشهای غیر جراحی همچون ار اف فراکشنال ومیکرو نیدلینگ بسیار سریع است و میتوان تنها با یک بار انجام این کار نتایج ان را به وضوح دید .

این ماده با تحریک سنتز کلاژن جدید درپوست تولید کلاژن های جدید در پوست به جوانسازی صورت کمک زیادی میکند. معمولا نخهای قابل جذب تا سه ماه در محل باقی مانده .اما اثر بالا برنده آنها به علت ایجاد واکنش فیبروزی که در اثر خارهای روی نخ القا میشود طولانی تر باقی می ماند.در بعضی از بیماران حتی 5تا 6 سال نتایج قابل مشاهده است ولی بطور معمول یکسال تا دو سال است.
و هر گونه تبلیغات بر مبنای لیفتینگ سینه و نوک بینی و شکم دروغ محض بوده و غیر علمی می باشد.
برای انجام نصب نخ ما به این روش عمل میکنیم که در جلسه اول بعد از مشاوره در صورت مناسب بودن مورد بین یک تا دوجفت نخ پس از طراحی موضع در دو طرف صورت کار گذاشته میشود و در صورت نیاز به نصب تعداد نخ بیشتر در همان جلسه و یا دو تا چهار هفته بعد اقدام میشود.
با این کار ارزیابی درستی از اثر بخشی و تناسب تعداد و نوع نخ با مشکل هدف انجام میگردد و بهترین نتیجه لازم برای متقاضی کاشت نخ حاصل میگردد.

. آیا این روش نیاز به جراحی ، بیهوشی یا بستری دارد؟
photos-rosalba-2  عمل لیفتینگ با نخ عملی سریع،ایمن و راحت میباشد. هیچگونه برشی بر روی پوست داده نمیشود بنابراین جراحی ندارد و هیچ گونه نیازی به بیهوشی نیز ندارد. با این روش میتوانید جوانتر به نظر برسید بدون اینکه اسکاری روی پوست شما بماندو سریعا فعالیتهای روزانه را شروع خواهید کرد. اما ظرف 2تا10ماه آینده بهتر هم خواهند شد.در مواردی که تا6سال ماندگاری داشته گزارش شده است که البته شروع و دوام اثر بستگی به ویژگیهای پوست هر شخص هم دارد.اما در

مواردی که سلامتی شخص دچار مشکل است ،نسوج صورت افتادگی دارد ، و یا در چروکهای بسیار عمیق وصورتهای بسیار
 لاغر یا بسیار چاق به لیفتینگ با نخ پاسخ نخواهند داد : مراقبت های پس از عمل تا 3هفته پس از لیفتینگ با نخ بایستی فعالیتهای عضلات صورت کاهش داده شود.ورزش و ماساژ تا1 ماه بعد ممنوع است.

نکته : بالا بردن صورت با نخ را میتوان در ترکیب به عنوان مکمل سایر روشهای جوان سازی و زیبا سازی صورت به کار برد.مثلا میتوان در یک بیمار انتقال چربی ،نوسازی سطح پوست،تزریق ژل یا موادپر کننده .بوتاکس و…را با لیفتینگ با نخ تواما انجام داد.

نتیجه گیری
به طور خلاصه اگردر سن30تا60سالگی هستید ،به نتایج نسبی قانع هستید ودر جستجوی روشی که با تهاجم اندک بدون برش صورت و به طور ایمن جوانتر به نظر برسید،لیفتینگ با نخ گزینه عالی برای شما میبا شد
مراقبت پس از عمل و درمان:
استفاده از یخ سرد فشرده برای 2 ساعت اول پس از عمل. باعث کاهش تورم ودرد میگردد. در برخی از موارد درد یا تورم ممکن است رخ دهد، که می تواند با ضد درد خوراکی درمان می شود. حتی کبودی و تورم می تواند در برخی افراد ظاهر می شود. با این حال، در چند روز فروکش خواهد کرد.
ناهموار بودن پوستی که نه در آن کاشته شده است  یکی دیگر از مشکلات میباشد که با ماساژ توسط پزشک و یا بیمار قابل حل است.
بیرون آمدن نوک نخ یا فرو رفتگی محل ورود یا خروج هم بندرت پیش میاید که بهتر است به پزشک مراجعه کرده و توسط ایشان به سادگی مشکل حل گردد.threatdliftbarbed_suture_image
در بازار ایران فعلا نخهای کره ای وجود دارند که قیمتی معادل 50 تا 100 هزارتومان دارند.
ولی نخهای آمریکایی سیلوئت یا پروموی ایتالیا گرانتر و قویتر هستند و قیمت بسیار بالاتر و تکنیک نصب پیچیده تر و متفاوتی دارند. 

دکتر حمید وحیدی
دکتر حمید وحیدی
متخصص پوست و مو عضو هیئت علمی دانشگاه

دیدگاه ها بسته شده است