... اطلاعیه مهم ...اطلاعیه مهم برای تماس و انجام خدمات در کلینیک کوروش

جوان سازی دست با اسکلرو تراپی و تزریق چربی

بیماری روزاسه به زبان ساده
فوریه 25, 2017
مراقبتهای بعد از تزریق چربی
مارس 21, 2017

دستها گذشته از نقش بسیار مهمی که در انجام کارهای روزمره دارند و بدون آنها انجام تقریبا تمام کارها سخت و یا غیر ممکن است در معرض دید قرار دارند و از روی ظاهر آنها می توان   نکات زیادی  از جمله  سن ،شغل،محیط و وضعیت زندگی،جنسیت و حتی ویژگیها و خصوصیات اخلاقی  را حدس و تفسیر نمود.

به همین دلیل امروزه برای زیبایی و ظریف شدن دستها از تکنیکهای بسیار پیشرفته و کار آمدی در حوزه پزشکی پوست و زیبایی بهره گرفته شده است.

یکی از این روشها اسکلروتراپی می باشد با این روش میتوان براحتی تمام عروق مرده  و آبی رنگ و برجسته پشت دست را که حس کهولت سن را برای بیننده تداعی میکند از بین برد .در روش اسکلرو تراپی با استفاده از تزریق مواد مخصوص و بی ضرری  در این عروق و پانسمان  فشاری تا  حد اکثر بین یک تاسه هفته این عروق را فیبروزه و محو کرده و ظاهری جوان و یکدست و شاداب و بدون رگ را برای بیمار ایجاد نمود.

امروزه بیشتر از دو ماده به نام فیبرووین و پلی دوکانول  برای این مشکل استفادا میشود این دو ماده دترژانت میباشند و با چسبیدن به جداره عروق بتدریج در عرض یک تا چند هفته عروق ناکار آمد و نا زیبا را خشک و از بین میبرند.نیازی به بستری نیست و دوران نقاهت خاصی لازم نیست.

کل زمان عمل بیست دقیقه بیشتر طول نمیکشد و با سوزنهای بسیار ظریف این مواد را با غلظتهای مخصوصی و بعد از انجام عملیاتی در داخل عروق تزریق میشود.سپس بمدت سه هفته از باندهای کشی مخصوص و یا دستبندهای کشی مخصوص استفاده میشود .تعداد جلسات مورد نیاز بین یک تا سه جلسه بوده که معمولا همان جلسه اول 80 درصد کار انجام میشود. این کار بسیار بیخطر و موثر بوده و بعد از هفته اول یا حتی زودتر آثار بهبودی را میبینید و بین  یک تا دوماه نتیجه کارکامل میشود.از عوارض و معایب این کار میتوان به درد  بعد و یا حین تزریق اشاره کرد که معمولا چند ساعت و یا روز بطول می انجامد و بسته به نوع دارو و تحمل فرد فرق میکند و با بانداژ  و دستبندکشی  مخصوص و مسکن مشکل حل میشود.

از عوارض شایع دیگر می توان به ورم دست اشاره کرد که کاملا قابل پیش بینی و طبیعی بوده ظرف چند روز برطرف شده و جای نگرانی نیست و تقریبا اکثر بیماران بعد از تزریق آن را تجربه میکنند.

کبودی ،تغییر رنگ ،  خونریزی از محل تزریق ، فلبیت و یا التهاب جدار رگ ،ترومبو آمبولی از عوارض دیگر این کار هستند که موقت و مختصر و برگشت پذیر هستند. مبتلایان به برخی از بیماریهای مادرزادی قلب  و یا  افرادی که اختلالات انعقادی دارند و یا داروهای هورمونی پیشگیری از حاملگی مصرف میکنند انتخابهای خوبی برای این کار نیستند.عفونت و التهاب و زخمهای پوستی در محل هم از مواردی است که تصمیم گیری برای انجام اسکلرو تراپی دست نقشی را امنع کرده و مانع از انجام این تکنیک میشوند.

تزریق چربی به دست ،لیزر و فریز ضایعات عروقی و  رنگی و پوستی هم از دیگر تکنیکهای زیباسازی و جوان سازی دست میباشند که در بخشهای مستقل دیگر بان پرداخته شده است.

 

دکتر حمید وحیدی
دکتر حمید وحیدی
متخصص پوست و مو عضو هیئت علمی دانشگاه

دیدگاه ها بسته شده است