... اطلاعیه مهم ...اطلاعیه مهم برای تماس و انجام خدمات در کلینیک کوروش

عمل چال گونه.cheek dimple creation

کلیات جوانسازی و لیفتینگ صورت با نخ
ژوئن 18, 2017
لیزر کیو سوییچ برای درمان تاتو
آگوست 8, 2017

 


عمل چال گونه cheek dimple

چال گونه نوعی عمل زیبایی است که امروزه طرفداران بسیاری بویژه در بین خانمها و حتی آقایان در سراسر دنیا بویژه در بین ایرانیان و آسیای مرکزی و شرقی پیدا کرده است.
چال گونه تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جلب بیننده بازی میکند و انرژی مثبت زیادی را مخصوصا در زمان خندیدن به طرف مقابل منتقل مینماید.
این عمل سرپایی بوده و سریع انجام میشود.دوران نقاهت و بستری ندارد و با بیحسی موضعی انجام میشود.
تکنیکهای زیادی برای انجام ابداع شده است و هرکدام جایگاه خاص خود را دارند و سلیقه و وضعیت بیمار را لحاظ مینمایند.
بعد از انجام طراحی چال در روی گونه که با صلاحدید تخصصی پزشک و معاینات تخصصی لازمه و نظر بیمار انجام میگیرد موضع با تزریق موضعی بیحس شده و با تکنیکهای خاصی و با استفاده از پانچ پزشکی بافت کوچک استوانه شکلی با قطر شش میلیمتر از داخل دهان و زیر مخاط گونه تا حد چند میلیمتر از زیر بافت پوست ونه بیشتر برداشته شده و با سوزن ونخهای مخصوص قابل جذب پزشکی ویژه وگره های مخصوص، بافت از داخل زیر پوست و یا روی پوست که هرکدام ویژگیها و محاسن خود را دارد بافت گونه مختصری به داخل کشیده میشود.
بعد از گذشت چند ساعت و فروکش کردن التهاب اولیه و جذب تورم ناشی از محلول بیحسی ظاهر چال طبیعی تر ،بهتر و عمیقتر شده و حدودا یکماه بعد معمولا حالت دینامیک بخود گرفته و فقط در هنگام خندیدن ایجاد میشود.
این عمل معمولا اثر دائمی داشته و یا بیشتر از یکسال باقی میماند و در شرایط نادری هم ممکن است اثر موقت داشته باشد که البته به سادگی قابل تکرار بوده و به آناتومی صورت بیمار و نوع تکنیک بکار رفته بستگی دارد.
کبودی و عفونت و حساسیت به نخ و خونریزی مختصر جز عوارض خیلی نادر این عمل بوده و در صورت بروز براحتی قابل کنترل و جمع شدن هستند.
سفتی موضع عمل هم که گاهی به ندرت ایجاد میشودیا به خودعمل و یا به وجود نخ در محل مرتبط است که البته سفتی و فیبروز ناحیه که بعلت وجود نخ صورت میگیرد مفید فایده بوده و در راستای نتیجه نهایی که پزشک و بیمار در نظر دارند میباشد.
نخهای استفاده شده قابل جذب بوده و بعد از چند هفته خود بخود تجزیه شده و جذب بافت میشوند ولی اثر آن باقی می ماند و تاثیری روی عمق چاله بوجود آمده ندارند.
بعد از انجام بیمار براحتی میتواند به مخل کار برگردد و دوران نقاهتی در کار نیست ولی لازم است بیمار از کیسه یخ تا دو روز و به تناوب بر روی موضع عمل و آنتی بیوتیک موضعی و خوراکی و درصورت لزوم ازمسکن استفاده نماید. غرغره کردن دهان شویه های مخصوص هم بسیار مفید است.
بهتراست از ورزشهای سنگین ، خندیدن و خمیازه کشیدن شدید در روزهای اولیه عمل خودداری شود و ترجیحا غذاهای نرم و آبکی مصرف شود.
انجام عمل چال گونه در صورت انجام تخصصی و انتخاب درست بیمار بسیار موفقیت آمیز و رضایت فوق العاده بیمار را به همراه دارد.
هزینه عمل چال گونه در کشورهای اروپایی و آمریکایی بین هزار تا هزارو سیصد دلار بوده ولی در ایران هزینه این عمل یک میلیون و پانصد تا یک میلیون هشت صد هزار تومان بسته به نوع تکنیک و ملاحظات و شرایط خاص بیمار تغییر میکند.

دکتر حمید وحیدی
دکتر حمید وحیدی
متخصص پوست و مو عضو هیئت علمی دانشگاه

دیدگاه ها بسته شده است