... اطلاعیه مهم ...اطلاعیه مهم برای تماس و انجام خدمات در کلینیک کوروش

کلیات جوانسازی و لیفتینگ صورت با نخ

کاشت موی طبیعی
می 5, 2017
عمل چال گونه.cheek dimple creation
جولای 18, 2017

بالاکشیدن صورت با نخ

 


در این بخش به معرفی دو نمونه از بهترین و استانداردترین نخهای دنیا که برای جوانسازی صورت با نخ، کاربرد دارند میپردازیم.

نخ پروموایتالیا :

promoitalia thread or happy lift

نخ پرومو یک نوع نخ لیفتینگ صورت ،ثبت شده ساخت ایتالیا است که بی خطر بوده و ایجاد ظاهری موثر، ظریف و طبیعی برای لیفتینگ صورت می کند.
این نخ جایگزین روش های سنگین جراحی برای کشیدن پوست نمی باشد ولی روش نو و مبتکرانه برای بیمارانی ست که خواهان روش های غیر تهاجمی برای انجام  عمل جوانسازی صورت با نخ می باشند.

نخ لیفتینگ صورت چگونه نصب می شود؟

این نخ لیفتینگ صورت از خارهای ظریف و چند جهته که بر روی نخ های مخصوص جراحی تعبیه شده است برای بالا کشیدن پوست در ناحیه گونه ، گردن ، ابرو و صورت استفاده می کند. این نخ ها قابل جذب می باشند. این نخ از سوراخ بسیار ظریفی که در پوست تعبیه می شود وارد زیر پوست می شود و در زیر پوست یا زیر موها پنهان می باشد. این خارها وقتی زیر پوست باز می شوند مانند چتر باز شده و مانند داربست پوست را پشتیبانی کرده و باعث بالا کشیدن عمودی پوست ناحیه می شوند و این خاصیت را تا چند ماه یا سال حفظ می کنند. این نخ ها بعد از 12 تا 18 ماه جذب می شوند ولی بعلت ساختمان کلاژن اطراف نسج کار گذاشته شده اثرات سفتی و لیفتینگ Lifting باقی می ماند.

بخیه های خاردار چیست؟

برخلاف نخ های بخیه مرسوم و معروف که صاف هستند نخ های پرومو ایتالیا Happy Lift واجد خارهای بسیار ظریف در جهات مختلف مانند جوجه تیغی هستند که این حالت ژئومتریک با ثبت جهانی با تحقیقات و مطالعات بسیار به نتیجه رسیده است. این نخ ها زیر پوست دیده نمی شوند و کاملا نامرئی هستند.
این نخ ها چگونه کار می کنند؟
بعلت طراحی خاص این نخ ها و خارهای مربوطه نخ ها در جایگاه خود محکم قرار گرفته و ایجاد اسکار نمی کنند. وقتی این نخ در بافت قرار بگیرد پوست بلافاصله شروع به کلاژن سازی می کند. این اثر باعث سفت شدن و بالا کشیدن موضع پوست درگیر می شود.

آیا انجام جوانسازی صورت با نخ درد و سختی دارد؟

لیفت صورت با نخ

انجام این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود. میزان تحمل درد از بیماری به بیمار دیگر فرق می کند حتی تعداد نخ و محل های نصب نخ در ایجاد این حس در بعد از عمل تاثیر دارد.معمولا نیازی به مسکن نیست و شرایط بعد از نصب به نحوی تحمل می شود.

آیا روش جوانسازی صورت با نخ بی خطر است؟
این روش بی خطر است و در موارد نادر ممکن است جا به جایی یا بیرون آمدن نخ به وجود بیاید که به سادگی قابل ترمیم است. کلا این عمل در صورتیکه توسط پزشک متخصص و فرد ماهر انجام شود از عوارض خفیف و نادری برخوردار است.

چند جلسه درمان نیاز است؟
بهتر است در جلسه اول 1 یا 2  جفت نخ در موضع مربوطه تست شود و در صورت تحصیل نتیجه خوب نیازی به تکرار و افزایش جلسات و نخ های بیشتری نیست. در غیر این صورت می توان یا در همان جلسه یا در جلسات بعد تعداد نخ ها را بیشتر کرد. در جلسه اول بین 20 تا 30 درصد از نتیجه مطلوب به دست می آید و در ظرف 1تا 3 ماه به حداکثر می رشد و تا یک سال یا بیشتر ادامه می یابد.

چه مراقبت هایی بعد از انجام نیاز است؟
بعد از انجام عمل جوانسازی صورت با نخ ،به مراقبت های خاصی نیاز نیست ولی بهتر است از فعالیت های سنگین ، ورزش های سنگین ، باز کردن بیش از حد دهان مثل خندیدن شدید ، خمیازه کشیدن شدید، عطسه و سرفه هایی که  باعث جا به جایی و فشار به نخ ها بیاید تا یک هفته بعد خودداری شود.از دادن ماساژ در منطقه مذکور و خوابیدن روی موضع تا یک هفته خودداری شود.

جوانسازی صورت با نخ

زمان برگشت به کار؟
بیمار بعد از انجام کار سریعا میتواند به فعالیتهای روزمره باز گردد ولی بهتر است یک روز استراحت نماید و دستورات مراقبتی بعد از عمل جوانسازی صورت با نخ را به درستی انجام دهد.
در صورت ایجاد ورم و یا کبودی جای نگرانی نیست و به سرعت برطرف میشوند.

ماندگاری اثر این نخ لیفتینگ صورت تا چه مدت است؟
بسته به جنس و نوع پوست ، سن، درجه افتادگی پوست و تعداد نخ های کار گذاشته شده و تبحر و مهارت پزشک این اثر بین 1 تا 3 سال به طول می انجامد.

عوارض جانبی احتمالی لیفت صورت با نخ کدام هستند؟
عوارض جانبی نصب این نخ بسیار کم و نادر هستند و معمولا قابل اصلاح و برگشت هستند. این عوارض شامل ادم ، کبودی ، نا همواری پوست ، عفونت و قرمزی ، احساس ناخوشایند نخ مخصوصا هنگام غذا خوردن و جویدن که همگی موقت ، خفیف و نادر هستند.
جا به جایی و بیرون زدگی نخ هم از عوارض این عمل بوده که به راحتی قابل اصلاح است Dimple یا فرو رفتگی محل ورود و یا خروج نخ و یا ایجاد * و ورم در مسیر نخ هم از عوارض خفیف و قابل اصلاح این عمل می باشند. که جای نگرانی نیست و در صورت بروز به راحتی قابل درمان می باشند.

آیا می توان این عمل را همراه با سایر اعمال انجام داد؟
بله می توان برای اقدامات زیبایی دیگر در کنار این روش استفاده کرد.

آیا نخ های پرومو دائمی هستند؟
نخ های پرومو ایتالیا Happy Lift قابل جذب بوده و بعد از چند ماه تجزیه می شوند.نخ لیفتینگ صورت

تفاوت نخ های پرومو با نخ های دیگر در چیست؟
نخ های پرومو اولین نخ های قابل جذب ثبت شده در دنیا هستند و در سه نوع اصلی عرضه می شوند. انواع اصلی برای انجام این کار Free Floating یا ساده ،  Double Needle یا دو سوزنه و لنگری یا Anchoring هستند که هر کدام ویژگی ها ، مشخصات و اثرات خاص خود را دارند.

با لیفت صورت توسط نخ چه مناطقی قابل درمان می باشند؟
افتادگی ابرو ها
غیر قرینگی ابرو ها
افتادگی و غیر قرینگی گونه ها
افتادگی ناحیه بالایی و ناحیه مرکزی و تحتانی صورت
خطوط خنده و گریه

چه اثراتی را خواهید دید؟
اثر نخ فوری و سریع خواهد بود . اثر نهایی این تکنیک برای اثر بین 1 تا 4 هفته خواهد بود و کلاژن سازی پوست از چند هفته تا چند ماه بعد صورت خواهد گرفت.

زمان انجام کار چقدر خواهد بود؟

نخ لیفتینگ صورت

برای انجام این کار بسته به تعداد نخ ها ، نوع نخ ها و موضع انجام کار زمانی بین 30 تا 90 دقیقه مورد نیاز می باشد. کار سر پایی بوده و با بی حسی موضعی انجام می گیرد و بعد از انجام کار می توانید شخصا یا با همراه به خانه مراجعت نمایید.

آیا امکان اصلاح عمل لیفت صورت با نخ خواهد بود؟

بله در صورت غیر قرینگی و یا عوارض این چنینی امکان اصلاح به راحتی میسر خواهد بود و با کم و زیاد کردن نخ لیفتینگ صورت و یا اعمال اصلاحی مشکل برطرف خواهد شد. و حتی انجام سایر اعمال زیبایی برای جوان سازی و لیفتینگ پوست در آینده قابل انجام خواهد بود.

چه کسانی کاندیدای خوبی برای جوانسازی و لیفتینگ صورت با نخ هستند؟
بهترین افراد برای انجام این عمل خانم ها و آقایانی هستند که در دهه چهارم تا * زندگی هستند و مشکل افتادگی متوسط ناحیه ابرو ، فک یا نواحی میانی و تحتانی صورت ، گردن و گونه را دارند و خواهان انجام روش های غیر از بوتاکس، فیلر ، لیزر و غیره هستند. در حقیقت افرادی که خواهان جوان تر شدن هستند نه متحول شدن.

چه کسانی کاندیدای خوبی برای انجام جوانسازی و لیفتینگ صورت با نخ نیستند؟
کسانی که پوست بسیار کلفت و ضخیم با قابلیت الاستیک بالا کاندیدای خوبی برای انجام این عمل نیستند.
کسانی که پوستی بسیار نازک و شل و شکننده دارند.

کسانی که خواهان تغییرات بسیار ، فوق العاده و سنگین و دراماتیک هستند
و کسانی که صورتی با بافت فکی افتاده و غبغب حجیم هستند نیز افراد مناسبی برای انجام این عمل نیستند.

 

نخ سیلوئت :   Silhouette thread  :

 یکی دیگر از انواع نخهای استاندارد نخ لیفتینگ صورت سیلوئت ساخت کشور آمریکا میباشد.سیلوئت یک نخ دارای تکنولوژی خود محکم شونده بوده که اجازه ی انجام یک جراحی بسیارکم خطروکوچک رابرای بالابردن وثابت نگه داشتن پوست به ما می دهد. لیفتینگ با سیلوئت دارای تاییدیه ی سازمان دارویی آمریکا (F.D.A) برای بالابردن ناحیه ی میانی صورت، ابروها وگردن می باشد.

نخ لیفتینگ صورتنخ لیفتینگ صورت

جنس این نخ لیفتینگ صورت، از نوع پلی پروپیلن می باشد که سالهاست برای انجام بخیه در جراحیهای  داخلی بدن انسان استفاده می شود.برروی این نخ مخروط هایی (قلاب مانند) چندوجهی بنام cone قراردارد که به بافت  ولایه ی زیرین پوست وصل شده وباعث، بالابردن، معلق نگه داشتن و ثابت ماندن پوست می شود. این نخهای ظریف شبیه به همان نخ هایی هستند که درجراحی لیفتینگ پوست نیز استفاده می شوند.

جوانسازی صورت با نخنخ لیفتینگ صورت

اصول کار و مراقبتها و توضیحات این نوع نخ شبیه به نخ فقط نخهای پرومو متنوع تر ،کار بردی تر و به اعتقاد اینجانب قویتر هستند.

دکتر حمید وحیدی
دکتر حمید وحیدی
متخصص پوست و مو عضو هیئت علمی دانشگاه